torstai 5. maaliskuuta 2015

Morjens. Hiki pinnas ja laastari vasemmas olkapääs.

 SHALOM

 Täytyyhän sitä näyttää, että osaa Israelin kieltä edes yhden sanan ;)

Totisen totta, tällai se matka alkaa! Rahat menee jo ennenku matkaan pääsee. Kaikenmaailman rokotteita, terveystodistusta sun muuta. No turvattu selusta. Minoon suht terve lääkärin mukaan lähtemään koitokseen.

Tämä tarina alkoi viime perjantaina kun luin Israelin Ystävät ry nettisivuilta mahdollisuudesta lähteä vapaaehtoistyöhön. Uni ei meinannut tulla kun jo jännitti niin kovasti, tonne mä haluan!

Oon siis haaveillut lähetys- tai vapaaehtoistyöhön lähtemisestä siitä lähtien kun kävin Israelissa mun värikkään seurakuntaystäväpiirin kanssa puolitoistavuotta sitten. Se oli reissujen reissu. Sieltä löytyi ihania uusia ystäviä <3 Sieltä se ajatus lähti.

Oon kuitenkin ollut ujo lähtemään minnekkään. Jos ei lasketa tätä extempore muuttoa Helsinkiin. 

Maanantaina tää reissu siis kehittyi. Otin yhteyttä koordinaattoriin ihan vain tiedustellakseni kyseisestä asiasta. Kohta mä olinkin jo lähdössä ja matkakaveri Suomen toisesta päästäkin löytyi, vapaaehtoistyökohdekin on selvinnyt varmistusta vaille. Lähtö koittaisi huhtikuun alussa. Palkkaa tuli tässä kuussa palkattomien vapaiden takia vähemmän mitä normaalisti ja säästöjänikin olin käyttänyt. Uskossa Jeesukseen mä lähden reissulle. Mitä sitä ny rahalla?

Tällä hetkellä on työpaikka ja asunto irtisanottu.

Täytyy hoitaa vielä yhtäsuntoista, hankkia passi, lentoliput jne hömpötykset ennenku voi lähteä.

                Mutta minähän lähden.

          Palataan. 

          Selavi. 


1 kommentti:

  1. Olet sää vaan niin ihanan rohkea, onnea ja menestystä valitsemallesi polulle.....Siunausta <3

    VastaaPoista