perjantai 10. huhtikuuta 2015

Kiitollinen kaikesta




Tervehdys kylmyydestä, todellakin. Niin joo, oon myös kuumeessa! Siinä ne tärkeimmät kuulumiset :D, ei vaiskaa. Nyt ne kuulumiset vasta alkaa!


Sää-päivitystä; kaks ekaa päivää todella lämpöiset! +26, +30. Nautin! Eilen ja tänään kylmä! Tänään satoi niin paljon ku pilvestä lähti, että ajattelin, milloin sataa sisällä.. Onneksi katto kesti vaikka meidän huoneen katto onkin sen näköinen että joskus on tainnu vähä päästä kosteutta tupaankin. Ja joo, kuumeen se tosiaan pukkas. Sinänsä ei haittaa, tää combo kun on mikä on (surkea sää + kipeänä olo) ja työt kun alkaa vasta maanantaina. Mitäs täs ny oliskaa muuta tekemistä ku maata sängyn pohjalla. Tänään nousin sängystä ekan kerran klo 11, Emma tuli töistä lounaalle ja mä menin aamiaiselle :D Noh, koittaa se munkin työrupeama vielä. 

Eilen ja tänään kävin vähän haukkaamassa raitista ilmaa ja ihailemassa maisemia <3 Viime yönä nukuin parhaiten pitkään aikaan! Toissapäivänä käytiin ostarilla ja ostettiin tyynyt! Elwynin tyynyt.. noh ei oo tehnyt hyvää niskoille! 

Kävin myös tutustumassa taloon jonne menen töihin! Työajat ei oo kehuttavia.. mutta eikö se siitä! 

Siitä huolimatta että koti-ikävä tän sairastumisen myötä tuli, täytyy osata vilkaista nenäänsä ja napaansa pidemmälle ja kiittään siitä, että tälläinen mahdollisuus on mulle suotu. Lähteä kulkemaan Jumalan suunnitelmassa. Meille kun ei ole luvattu helppoa tietä, mutta se tulee olemaan sen arvoista. Kerran, iankaikkisuudessa. <3 Kiitollinen kaikesta. Mulla on Jumalan, Isän lapsena oikeus sanoa jos mua harmittaa. Isä ymmärtää. Isä kuuntelee. Jeesus tuli maanpäälle ihmiseksi, koki ja tunsi samat tunteet kun sä ja mä. Usko pois, Hän kyllä ymmärtää. Jeesus kuoli ristillä, että sulla ja mulla olis iankaikkinen elämä. Meillä on vapaa valinta, sua ja mua ei ole pakotettu uskomaan. Mutta en ymmärrä, miksen uskoisi? Aina se ei ole helppoa. Mutta voi, se on parasta <3 

You amaze me
Redeem me
You call me as Your own

Mua puhuttelee raamatussa Paavalin ja Silaksen tarina. Jumala oli antanut yöllä Paavalille näyn lähteä Makedoniaan julistamaan evankeliumia. He lähtivät, julistivat ja tulivat uskonsa, julistamisen vuoksi vangituiksi. Sitä ennen kansa nousi heitä vastaan, päälliköt repi niiden vaatteet riekaleiksi ja heitä käskettiin ruoskia. Heidät heitettiin vankityrmään ja varmuudenvuoksi pistettiin vielä jalkapuuhun. Kaiken tämän jälkeen, keskiyöllä Paavali ja Silas rukoilivat ja lauloivat ylistystä Jumalalle ja vangit kuuntelivat heitä.. Kaiken tämän keskellä! Miehet oli ruoskittu, vaatteet revitty. En halua kuvitella miltä ne näytti. Miten niihin sattui. He ylistivät Jumalaa. Tämän jälkeen "yhtäkkiä tuli ankara maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät. Samassa aukesivat kaikki ovet ja kaikkien kahleet irtosivat. Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovet avoimena, hän veti miekkansa esiin ja aikoi surmata itsensä, koska luuli vankien karanneen. Mutta Paavali huusi kovalla äänellä: "Älä tee itsellesi mitään pahaa! Me kaikki olemme täällä." Vartija pyysi valoa, ryntäsi sisään ja heittäytyi vavisten Paavalin ja Silaksen eteen. Hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tehdä, että pelastuisin?" He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi." Apt. 16:16-40

Mä oon vähän sellainen, että mua jännittää ja pelottaa aina monet asiat. Niinku monia muitakin varmaan. Kaikki uudet asiat. Eilen mä kerroin Emmalle kuinka mua jännittää osaanko tehdä lentokentällä kotiin lähtiessä lähtöselvityksen :D Nyt jo. Semmonen mä oon. Kuitenkin tiedän, ettei mun tarvi jännittää ja pelätä, mä en ole yksin! Jumala on mut tänne johdattanut, johdattaa jokaisen askeleen, jokaisen hetken. Myös sen lähtöselvityksen. 

I am not alone
I am not alone
You will go before me
You will never leave me

Mä sanoin eilen Matiakselle, että kun oon rukoillut että osaisin luottaa vieläkin syvemmin Jumalaan vaikeuksien keskellä, niin mitähän sieltä tulee! Ollaan huomattu, että kun rukoillaan että opittais jotain, että Jumala johdattais ja kasvattais, niin näin on käynyt. Arjenkin keskellä.  Jännittävää! Mutta Jumalan uskollisuus, voima, olemus tulee esiin juuri niiden vaikeuksien keskellä. Kunnes huomataan, että taas on kasvettu vähän lisää. Ja taaksepäin kun katsoo, on äärettömän kiitollinen Herralle kaikesta. <3

You're my strength
You're my defender
You're my refuge in the storm
Through these trials
You've always been faithful
You bring healing to my soul

Kun me kiitetään ja ylistetään vaikeuksien keskellä, Jumalan voima on valtava! Jumalan uskollisuus on ihmeellistä. Siunausta jokaiselle <3 I pray for you!

Keep going, palaillaan <3 Jessica


4 kommenttia:

  1. Kiitos paljon kuulumisista. Minä ainakin halusin kuulla vaikken sinua lainkaan tunne. Ajattelen jos tyttäreni saisi samanlaisen mahdollisuuden/rohkeuden lähteä. Siunausta. t. Timo

    VastaaPoista
  2. Ompas ihana lukea tätä sun blogia! :) Mä oon tulossa Jerusalemiin kesällä mun ystävän kanssa sinne samaan paikkaan vapaaehtoistyöhön. Hauska kuulla et millasta elämä siellä on jo tällee etukäteen! t. Miriam

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, toinen Elwyniin tulija ilmoittautuu! Hyvä että oot laittanu blogin pystyyn. Tavataan puolen toista kuukauden päästä!:D

      Poista
    2. Moikka! Voi kiva kuulla että ootte tulossa :) Mä lähden 5.7 pois ja sitten tänne jää vielä toinen suomalainen joka lähtee siitä parin viikon päästä! :)

      Poista